Oj.

Kollade min statistik idag. Det är mellan 70-80 st som läser min blogg.
Kan inte alla ni skriva en kommentar, vore kul att veta vilka som läser. :-)


För övrigt, idag händer inte så mycket. Det spöregnar. Jägarna har gett sig ut för att jaga björn.
Jag hoppas INNERLIGT att de skjuter massor av björnar.
Det är på tok för mycket björn omkring oss.
Bara i skogen omkring oss har de med hjälp av flyginventering sett omkring 40 björnar.
Det är inte kul med så mycket rovdjur. Det är bara några mil till stället där två män bleev anfallna av björn för ett år sen.

Likadant är det med varg. Jag hoppas på en större avskjutning. I värmland förra året kunde några barn inte ens ta sig till skolbussen pga för mycket varg som strök omkring deras gård och väg till bussen. När deras föräldrar inte kunde skjutsa dem, fick de helt enkelt stanna hemma från skolan.
Ska vi behöva ha det så? Ska rovdjuren styra vårat liv?

Ang björn igen, vi blir tillsagda att skaffa särskillda stängsel och soptunnor pga björn. Rovdjuren hör inte hemma på våra gårdsplaner. Året innan Thomas och jag köpte vårat hus hade en björn skitit precis utanför trappen.

Detta är otroligt fel. Vi ska kunna gå ut i skogen med en hund, oavsett om vi ska plocka blåbär, eller jaga, utan att bli attackerade!!!!

Detta är vad jag tycker. Antar att detta blossar upp starka känslor hos många, men ni lever inte med dessa djur inpå knuten.


Det var allt för idag. Så, ett STORT Lycka Till till jägarna som gick upp imorse för att ta tag i dessa odjur.

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag läser varje dag!

Hoppas dom skjuter av lite björn, då får ni lite mat, eller kan man äta björn!? dom är fina att se på, på skansen. men jag skulle inte vilja ha dom på tomten. Är pappa din i skogen? Hoppas han är försiktig isånnafall.

Kramar

2008-08-21 @ 08:46:23
URL: http://jenni85.blogg.se/
Postat av: Jenni

Du får ha på dig precis vad du vill!

Jag vet själv inte vad jag ska ha, men det blir nog inget märkvärdigt..

2008-08-21 @ 10:09:22
URL: http://jenni85.blogg.se/
Postat av: Fian

Jag läser din blogg så fort du uppdaterat, men det visste du nog redan:P



Hmm, hoppas då att dem får tag i nån björn och kan man äta så hoppas jag de smakar mkt gott!!

2008-08-21 @ 13:36:55
URL: http://dagarmedfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0