Nya vägar?!

Har hittat utbildningen jag vill gå. MEN av någon konstig och väldigt DUM anlednign så måste kommunen godkänna (?!) att jag går den, får tydligen är det dom som ska betala, och enligt kommunen så har dom inte pengar till just den sortens utbildning. MEN om jag skriver mig i Östersunds Kommun så betalar DOM den ÅT mig.. Hmmm.. blir krångligt. Utbildningen i sig ligger på en kostnad runt omkring 60 000-70 000:-
vilket är väldigt mycket pengar när man inte har jobb.. Hmm.. :-S

Ska se om jag hittar någon genväg eller liknande som kan hjälpa mig att finansiera denna utbildning. Segt bara att det är flera timmars resa till stället där lektionerna är, och jag kan ju inte sova borta med tanke på alla våra djur..

Får se hur det blir och går. Ska gå ut och titta på bygget som Thomas pappa håller på med på våran tomt. :-)
Väldigt snällt av honom.

Ha en bra dag. TjoHej!!  :-)

Kommentarer
Postat av: Karin

vad är det för utbildning??

2008-05-13 @ 15:34:59
URL: http://singbear.blogg.se/
Postat av: Fia

Hmm, det va mkt pengar. Men det du pluggade nyss i Sveg eller va det va, va det bara påbyggnad i ämnen eller??? Minns ej.

Hoppas det löser sig.

Kramar

2008-05-13 @ 15:53:03
URL: http://dagarmedfia.blogg.se/
Postat av: Larschan

Tycker absolut inte att du ska se 60-70000 som mycket pengar när det gäller någonting som du vill jobba med! Det är en investering för livet!

2008-05-13 @ 22:33:00
URL: http://larschanekstroem.blogspot.com/
Postat av: Tom

Är också nyfiken på vilken utbildning det är?

2008-05-14 @ 10:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0