Vedeldning.

Ibland avskyr jag att det är vedeldning som gäller. Visst har vi värmepumpar men vad hjälper det när det är -27 utanför dörrn. Bara att elda upp värme i huset istället. Sovit jätteilla dom få timmar jag sovit inatt. Vart uppe sen halv fyra och eldat. Vettetusan vad som är fel för det brukar bli varmt på ca en halvtimme, men den veden vi har nu funkar inte alls lika bra som den vi hade förra året. Jag eldar och eldar och eldar utan att temperaturen stiger.

Ett stort minus är också att den som byggt huset har gjort så att fönster och dörrar sitter fel så det är is på insidan. Inte alltför värmegivande.

Hmmm, ingen idé att försöka somna om nu inte. Och min lilla bebis har vaknat han också av mitt sping fram & tbx så han lär vara lagom grinig under dagen. :-S


Nu vill jag ha sommar. Jag avskyr att ha det så här svinkallt!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0