Kvinnojour/Kvinnohem.

Jag har äntligen tagit tag i en tanke jag haft ett tag nu, att kläderna som barnen växer ur med en rasande fart, dom ska jag skänka till såna hem dit desperata kvinnor som har det jävligt hemma, kommer för att få stöd och hjälp. Självklart ska jag försöka få tag i liknande för män också. För dom kan fara precis lika illa som kvinnor.

Men än så länge har jag bara fått positivt besked av hem för kvinnor.
Så nu ska här rensas babykläder, vilket var det mest akuta.

Känns som jag gör en jäkligt bra grej, man blir väldigt nöjd med sig själv.

Så, nu till det jag tänkte på, är det någon av er som läser min blogg som har något att skänka till detta??
Jag själv ska kolla igenom både leksakerna & kläder. Det mest akuta på just detta kvinnohem var just nu babykläder, men allt är av intresse.

Hör av dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0