Måndag och skitväder.

Uscha, riktigt sur-regn här heeeeela natten.

Händer idag då?
Skjutsat iväg min Karlslok som ska iväg och jobba en vecka.  :'(
Ska ha tjejerna tills i eftermiddag. Vad ska man hitta på?? Hmmm...



I helgen som gått har vi mest städat, lr ja, Thomas har städat och jag har mest kännt mig allmänt seg och trött. (SOM vanligt).

Försökt rensa upp lite, och Thomas och min lillebror har gjort ett helt nytt rum helt plötsligt. :-)
Där vi hade kattungarna (där vi fortfarande behöver sanera 20:ggr till).

I det rummet hade vi ett stort förråd innanför. Men nu har dom rivit den väggen så det har blivit ett jättestort rum. Skrapat golvet så att dom fick bort den trasiga färgen.

Och imorn ska jag och lillebror åka till stan och hämta click-golv, samt väggfärg så ska där bli tre ljusgråa väggar, och en ljusgrön. Får se om de färgerna passar ihop. Golvet blir ljust. Det är bara två pyttesmå fönster där så vi vill ljusa upp det hela.

Så om någon har en säng till salu, helt 120 cm bred. Så är vi väldigt intresserade av den!! Jag har hittat ett mörkt skrivbord att ha där nere. Ett gammalt jättefint ett. :-)

Plus att vi har ju blivit klara med det nya vardagsrummet, också. Himla skönt det.

På bara någon månad har vi en helt ny och fräsch tvättstuga med duschkabin åt Samuel, ett nytt mysigt vardagsrum, ett nytt rum åt Gisela, inte helt färdigt, Thomas ska bara isolera och sätta upp spåskivor på hennes sida, samt måla de väggen. PLUS ett nytt gästrum i källarn som kommer att stå färdigt om ca två veckor!!

Hur bra som helst. Jag har en toppenman. <3

Ne, ska gona ner mig i sängen en stund till, tills tjejerna vaknar. Sen blir det nog full rulle fram tills dom ska till sin mamma.


Lotta <3 Thomas.

Kommentarer
Postat av: Fia svarar

Mmm. jag säger också ostbågar. Nån kom fram till Jeppe på hans jobb en gång o frågade efter ostbågar....han fatta typ inget:)



Oj vad ni har grejat....då har man ett eget rum o sova i då när man kommer nån gång:)

2008-08-18 @ 16:12:22
URL: http://dagarmedfia.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag mena ostkrokar som de frågat efter på Jeppes jobb....skrev fel:P

2008-08-18 @ 23:35:24
URL: http://dagarmedfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0