Önskar mig några tankar!!

Ja faktistk, det låter säkert knäppt, men det är inte vilka tankar som helst.
Det här gäller ackumulator tank samt en större, ny och effektivare vedpanna!!
Samt ett bättre isolerat hus. Inga små önskningar jag vet!
 
Men TRO mig, det är INTE kul att först stå ute i -20 grader i över 1 timme, för att komma in, lämna sin kasse, få ett kvitto sen gå där ifrån. För att sedan åka bil i 2 timmar och komma hem till ett hus där termotetern står på 14 grader inne!! Tur jag hade beställt middag så det bara var att kasta i sig maten, bege sig hemmåt och TOKELDA!!
Hinna mysa med barnen och samtidigt göra en koll över deras nya vinterskor som ÄNTLIGEN är inhandlade.
Och dom verkar passa. Hoppas nu bara att dom är så varma och sköna som dom på affären sa.
 
Menmen, nu efter att ha varit hemma sen igårkväll har jag just precis NU fått upp innetempen till 20,2 graaaaaaaaaaader och det är sååååå skönt inne nu.
 
Men nu lär jag ut i kylan och ta in ännu mer ved. Har en förhoppning om att vattnet som fryst ska tina så jag kan använda tvättmaskinen igen. Till våren är det operation: isolera en jävla massa runt vattenledningarna så jag slipper ödsla energi och glatt humör på en sån skitsak som frysta ledningar!! :-D
 
Mmmm, njuter nu av värmen och att det börjar lukta farligt gott från ugnen, det levereras lax med massa jox till middag. :-)
 
 
Gårdagen bjöd iaf på en hel del skratt (dock innan jag visste vad som väntade mig hemma). Samt thaibuffé i Mora. Det är så GALET god mat där!!!
Hittade som sagt skor till pojkarna, först ett par som var dyra enligt mitt tycke, gick till nästa skoaffär och hittade nästan identiska för halva (!!!!!!!!!) priset jämfört med dom jag först hittade. :-)
 
Var även in på djuraffären och drömde mig bort lite :-)  saknar att ha råttor och marsvin! Men allt ska skötas och man ska ha plats, ork och lust jämt.
 
Just nu har jag både hundar, fåglar och rådjur att utfodra!! Men en råttbebis eller marsvinsbebis hade kanske också kunnat bo hos oss.... Tåls att fundera på.
 
 
 
Veckan bjuder på intervju, pluggning, bad, mys med pojkarna, fikning och pyssel.
Ne, ska få in lite ved, sen försöka få igång uppsatsskrivningen. Skjutit på det för länge nu.
 
Tjipp & Hej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0