Svårpluggat..

Det är inte så himlans lätt att plugga när huset är fullt av pratsjuka människor.. Satte mig till rätta och började läsa.. Då började den ena efter den andra, smacka, sörpla, tjattra, fundera högt för sig själv... Hmmm..
Jag gav upp rätt fort utan att ha läst många sidor.

Gjorde ett nytt försök och gick och la mig och läste, vilket SJÄLVKLART slutade med att gubben min skrämde skiten ur mig när han kom på mig med att ha lyckats slumra till så skönt.....
Och det i sig resulterade i nästan en hjärtattack och en vaken mig!!!!! Typiskt!!

Så nu till frågan: HUR ska jag lyckas somna nu efter en attack väckning??  Känns rätt meningslöst att prova på att börja läsa nu.

Spännande att börja plugga, men samtidigt undrar jag på vad jag har gett mig in på. Det är inte direkt så att mina barn är några radiostyrda varelser som jag kan trycka på paus när jag måste sätta mig och plugga,
blöjbyten, mat, tårar behövs torkas ibland, och ibland vill dom bara ha en sitta i knät stund och det kan och vill jag inte neka dom. Det är så himla kort stund dom är små. <3

Men som vi sagt, funkar det inte så får jag skjuta på pluggandet tills pojkarna ska börja på dagis.
Men känns ändå lite kul att ha ett litet mål. Spännande!!



Dagen har varit rent ut sagt FÖRJÄVLIG!! Precis som i helgen har jag ägnat dagen åt att tvätta nerspydda kläder och täcken. Usch.. Man känner sig så sanslöst maktlös när barn spyr, och gråter av ont i magen av allt spyande. :-/    Men som tur är har vi lyckats vara magsjuka ca en gång per år. Skönt det.

Nu skrev jag mycket mer än jag hade tänkt.
Snart är det morgon för mina små Prinsar så det är väl bäst att jag provar att slumra till igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0