En ny tid tar sin början.

Japp, härligt här hemma nu, barn i olika åldrar betyder olika viljor osv osv osv.
Nån är i trotsåldern, nån i en annan trotsålder mm mm.
Barnen börjar bli stora. Större cyklar behövs, nya cyklar för en del, diskussionerna kring matbordet handlar om helt skilda saker, nån tycker att man fattar ju iiiiiiiingenting fast man är närmare 30 år. ;-)
Nån går i min garderob dagligen och det mesta passar till dennes stora lycka. Mina skor försvinner, även mina handväskor blir luftade. :-)
 
Tålamodet testas när någon kommer på hur kul det är att säga jääääälaaar och BANNAT!!!!
Men det är kul, man får sig många braiga skratt med fyra barn här hemma.
Det börjar bli kul att träffa kompisar och få sig en peng och kunna gå på pizzerian eller sibylla.
Men vafasen, man får inse att barnen blir större, man kan inte tro att dom alltid ska vilja sitta hemma och glo.
Jag tycker det är kul nu när dom börjar få egna viljor. Att dom ringer och kollar om dom kan få bli hämtade hos en kompis senare mm.
 
Man får njuta den tid dom är kvar i hemmet, för snart, VÄLDIGT snart är det BARA kompisar och smink som gäller. ;-)
 
Vissa av barnen vill ha sitt lördagsmys med oss vuxna, vissa av dom med kompisar. Tur dom är olika barnen.
Alla kan inte vilja samma sak i livet.
 
Just nu väntar jag ut småttingarnas jääääälar och BANNAT och bajskorvs trots. Men äh, det är ingen idé att skälla som en bandhund, det enda som blir är att dom tycker det är ännu roligare att spexa.
 
Nu har Kiva (tikvalpen) flyttat långt åt helskotta bort. Atlas (hanen) väntar ivrigt på sin nya husse och matte.
Allt med huset går frammåt, nu är altanen riven och vi kom just på att vi ska byta fasad på huset också. :-)
Mycket planer och ideér här.
 
Min praktik har slutat och jag har börjat jobba lite extra igen. Kul att se lite folk, tjata med gamlingar och att få några extrakronor på kontot.
 
Samtidigt som vårat liv rullar på i en jäkla fart så tar andras liv slut, vi har en stundande begravning framför oss. Världens gladaste kille har flugit upp till himlen, alldeles för ung och med hela livet framför sig.
Det är inte med glädje alls jag ser fram emot att åka på det, utan med en stor isklump i magen.. :-/
 
Ne, fortsätta plugga lite nu.
 
Tjipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0