Lördagsmys och fix.

Japp, jobbat lite i veckan, varit på sjukan en sväng, plockat, och börjat läsa en oerhört intressant bok.
Alla som känner mig vet att jag föddes utan en gen som gör att man alltid lyckas ha rent och städat omkring sig. ;-)
Jag beundrar alla som föddes med den genen. Tänk vad smidigt att ha den i sig. Men nu är inte fallet så.
Jag blir inte befattad med den, och det får min astma lida för. Vilket jag är jäkligt less på.
 
Därför till det braiga, en dag när jag gick och hämtade posten så mötte jag en kvinna med några barn, ett av barnen var i samma ålder som ett av mina, och vipa så bjöd hon hem oss till kvällen. Jag hade aldrig sett denna människa innan, men vi gick iaf dit på kvällen.
 
Ungarna lekte massor, vi vuxna pratade. Det visade sig att hon precis som jag inte heller hade det där ordningssamma i sig, och det bästa av allt. Hon hade löst det! Hon var författare och har precis gett ut sin första bok, just om detta.
Jag köpte en av henne direkt, och slukar dess innehåll varje kväll innan jag somnar.
Jag hoppas att få lite av denna gen när jag har läst klart boken. :-)
 
 
Annars är allt som vanligt. Eldar lite så huset blir varmt och skönt, diskar, tvättar, håller på med mina kryddor. :-)
Ska lägga en ny beställning snart, så om du är sugen på att höra om månadens erbjudanden så hojta till.
 
 
Har ingen annan blogg längre? Fian? Karin? Ina? Åse? Petra? Suss?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0